Thursday, October 29, 2009

gambo dalam almari niew









oh sorry warga mklinggi...lama mr gumot tidah ada..
mklumlah final exam...grade dop..kamera kena tarik..x idup mklinggi kang..

meh tengok nie




pozing gilo nie...dulu remus panjang..sekarang dh ........ (isikan tempat kosong..)haha
baru lps penat maen badminton ker? teror ke?







gmbr kenangan membelakangkn sekolah tompek menontot ilmu...alhamdullilah
sumer dh bosa² perutnya..haha(eh berjaya)






wahh..pozing gle mkngah...perasan sblh tu mr rich-add ke? whahaha






kenangan terindah di gonteng highland...segak bergaya... taun 19lapan puloh limo nie

26 comments:

undertaker said...

Assalamualaikum semua pembaca dan peminat mk linggi!!!gua nak cite pasal pic tigo jejaka yg membelakangkan sekolah tue,lihat lah bertapa akrabnya mereka bertiga berkat didikan dan asohan ayahanda dan bonda yang di kasihi hingga sekrg keakraban itu.

undertaker said...

Pic yg seperti jaguh badminton memang hebat mereka sedang berihat selepas berlatih,lihat lah cara mereka posing bergaya ,betul tak!!!!!mereka ini yg sepatut membawa pulang piala tokmas tapi apa kan daya tiada penajaan semasa itu.huhuhuhuhuh!!!

undertaker said...

Ayahanda!!! Al-Fatihah buat yang telah pergi meinggalkan kami.Kenangan bersamamu tetap dalam liputan memori kami anak2 mu.

undertaker said...

nak cito pic yg lag satu hah!!!nnt tak cukup korum lak,wah!!!sejejaka tue osah memang dari dulu sampai skrg kalu duduk cam kek tompek karaoke jer.tongah tunggu mikoropon agak ehhh nak nyanyi,atau tunggu nak joget lambak.

MariaKarim said...

wah gumot u still there, thank to Allah,nasib baik tak buat report polis sebab lama menghilang... anyway camna exam... kalau drop jgn le tarik kamera ... cian dia .. kurang le berita bergambar mklinggi

MariaKarim said...

gua memang nak tabik spring sama Gumot .. ini gambar gua sudah lama cari... tanya kat kak sola(kak angkat dillah) pun tak dapat jawab.... akhirnya terjawab arigato arigato Gumot .. ada lagi ke kasi cari kita tunjuk pada dunia perubahan fizikal ahli mklinggi

MariaKarim said...

gambar main badminton.. kiri rudy hartono kanan punch gunalan.
merenung masadepan pasukan malaysia.belakang tu umah sewa kitaorg,gambar tiga jejak tu memang akarab giler ..ayi sejibik rupo anak dio angah... baju yang tengah tu kak angkat den bori sharipah samat namonyo. best le gumot ada lagi gambar ke

MariaKarim said...

gua heran tengok , kak ngah dgn ateh tu .. cukup slim dulu diorang makan wieght gain sekarang ni terlebih makan le tu... kalu tak silap kakngah baru kursus nurse ayi joint ArQam kot masa tu

MariaKarim said...

arwah abah,senyumannya mengingatkan aku saat bersemadinya pun wajahnya tetap manis tersenyum...al fatihah..
walau nak tau tahun 1985 inilah tsunami melanda mklinggi... namun ayahanda tetap tersenyum tabah... masa ni lagu yang top.. iatu flybit..lirik
seketika tu sepi mencuit hati
ada suara hujan seakan menyanyi.........mengapakan perpisahan yang kau pinta dariku...ssedih giler gua mahu rehat jap cari tisu huhuhuhuhu

MariaKarim said...

sapa ada lirik algu ebiet
tajuk aku tak ingat

dan pohon kemuning
akan segera kutanam
setiap sujud sembahyang kau hadir dalam ingatan
izinkan aku tafakur bila rinduuuuu pada mu... panjang lagi aku tang ingat... sodih giler lagu ni... minta tisu huhuhuhuhu

MariaKarim said...

Ebiet G. Ade
Ayah Aku Mohon Maaf

Dan pohon kemuning akan segera kutanam
Satu saat kelak dapat jadi peneduh
Meskipun hanya jasad bersemayam di sini
Biarkan aku tafakkur bila rindu kepadamu
Walau tak terucap aku sangat kehilangan
Sebahagian semangatku ada dalam doamu
Warisan yang kau tinggal petuah sederhana
Aku catat dalam jiwa dan coba kujalankan
Meskipun aku tak dapat menungguimu saat terakhir
Namun aku tak kecewa mendengar engkau berangkat
Dengan senyum dan ikhlas aku yakin kau cukup bawa bekal
Dan aku bangga jadi anakmu
Ayah aku berjanji akan aku kirimkan
Doa yang pernah engkau ajarkan kepadaku
Setiap sujud sembahyang engkau hadir terbayang
Tolong bimbinglah aku meskipun kau dari sana
Sesungguhnya aku menangis sangat lama
Namun aku pendam agar engkau berangkat dengan tenang
Sesungguhnyalah aku merasa belum cukup berbakti
Namun aku yakin engkau telah memaafkanku
Air hujan mengguyur sekujur kebumi
Kami yang ditinggalkan tabah dan tawakkal
Ayah aku mohon maaf atas keluputanku
Yang aku sengaja maupun tak kusengaja
Tolong padangi kami dengan sinarnya sorga
Teriring doa selamat jalan buatmu ayah tercinta

gumot said...

yeah..gumot here.haha
sbr² operasi megorek album² lama sedang dilakukan..tunggguu

aadk jempol said...

waaa gumut dh berlumut la.. peh, mmg menarik la pic2 lame ni.. ingat kan sepupu den rupo nye pak sedare den. haha.. cube masing2 bergaye seperti dlm gamba time blk kg nnt.. hahaha.. lawak beb..

fadhilah said...

wah best la gumot dapat den tengok gambar-gambar lama, yang paling best gambar arwah ayahanda tercinta. Amboi!! gambar three tugest tu pun bukan main lagi posingnya.

aadk jempol said...

tu pic mak den ke? hehehe....

Gumot said...

kenapa? tak percaya erk?
apo nk di kato...

aadk jempol said...

hahaha...mcm ngoman org kek bukit miku rombau jo

cikgu mie said...

bro2 ipar ku ....semua pic yg tu tentunya bnyak meninggalkan memori usang yg x dapek dilupuskan dari ingatan....namun semuonya dah jadi sejarah silam yg tak dapek nak diulang .... cuma ade yg serupa tapi tak same....tak leh gurau dok surau makerol..makerol..makerol

cikgu mie said...

Salam buat admin...sitah sewaktu membaca catatan memori yang begitu menyentuh hati dan perasaannya sehingga iskh...iskh...iskh..sodeh betoi.....ialah kan sitah n alang yg lama dgn arwah abah, byk kenangan yg dilalui oleh mereka berdua tak penah dicerita pd org lain......masa menaip komen ni pun bercucuran air matanya....sabar..sabar

MariaKarim said...

bila baca komen sitah huhuhu minta tisu ... belerai air mata huhuhu minta tisu ...banyak ujian dan dugaan ...nmun ujian itulah yang mendewasa dan mematangkan kita ya tah ... teringat duduk sewa belakang dapur rumah orang... yang tak leh lupa teringin nak makan gulai ubi rachik, nak potong halus halus tak sempat apa lagi alang belender jadi jus pucuk ubi.. arwah senyum je .. banyak lgi kenangan... jom tulis buku

MariaKarim said...

ada satu peristiwa yang tetap terpahat dalam ingat susah nk buang sebab terpahat... bayangkan masa tu tengah bulan duit tinggal rm15 ... sampai saja kat rumah sitah cakap... lang gas dah habis... bayangkan!!!!hik hik hik hik

aadk jempol said...

huhuhu.. sodih2... den ingat lg, time den tu dengan pokchik gi balai polis linggi naek beskal je, nak wat repot polis la time tu.. ujan lak tu..huhu. eh2...time tu den lom lahir lg la.. hahahaha

MariaKarim said...

wah!!! belum lahir pun sudah naik basikal pergi report balai ... bijak bijak ada yang dak kena pijak perut ni hehehehe

aadk jempol said...

hahaha... slalu den pijak porut org, kali ni den lak kono pijak.. adehhh

mardianakarim said...

SAD SAD VERY SAD MEMORY..THAT SONG WHY ..GIVE ME TISSUE TOO..
I MISS FATHER VERY MUCH HE GIVE SO MUCH IMPACT TO MY LIFE..
I THINK IF HE ALIVE HE WILL GET SHOCK I MARRIED TO RICHARD.. IAM HIS GIRL U KNOW...BUT IAM THE MOST STUBORN..
FATHER U ALWAYS IN MY PRAYER..
NANTI NYANYI KAN LAH LAGU TU...BIAR BENGKAK LAGI MATA DEN MENAGGIS..

bardreiy crieem said...

nent 2 s,pore..ila ilas tu lil firdaus...si ah lal alal na ril ja hi mee pahab bilial tau....sambomg sedih gua siouttt............. abahhhhhhhhhhh....alfatihah